EDMA seminars‎ > ‎

Dijous 17th March 2016,

11:00 am

Xavier Jarque,
(Dept. de Matemàtica Aplicada i Anàlisis, Universitat de Barcelona)

Pot una component de Fatou ser no eventualment periòdica?

Abstract:

Ens posarem en el context de sistemes dinàmics discrets per funcions holomorfes. El pla dinàmic es trenca en dos conjunts totalment invariants: el conjunt de Julia i el de Fatou. Aquest últim és un obert del pla que pot tenir una o infinites components connexes. En aquest seminari presentaré un repàs no exhaustiu però si representatiu pel que fa a les components errants (no eventualment periòdiques) del conjunt de Fatou. Des de la no existència pel cas racional (Teorema de Sullivan) fins a la seva existència en funcions transcendents enteres de classe B (Teorema de Bishop).

Divendres 11th March 2016,

12:00 am

Sergio Oliva,
(U. Sao Paulo, Brasil)

Human mobility in epidemic models and non-local diffusions

Abstract:

Following Brockmann, where human mobility is introduced in a simple SIR model, we get a Reaction Diffusion equation with fractional power diffusion. The first interesting mathematical and epidemiological question is how to characterize the existence of positive equilibrium in these equations. We also present a correlation network between occurrences of reported cases of dengue between cities in the state of Rio de Janeiro-Brazil.

Tuesday 1st December 2015, 11:00 am

(Seminari de Matemàtica Aplicada, Ed. P4)

David Juher (IMAE, Universitat de Girona)

Entropia volumètrica dels grups de superfícies en qualsevol rang

Abstract:

En aquest treball resolem un problema clàssic de la teoria de grups, la determinació de l'entropia volumètrica dels grups de superfícies (orientables i no orientables, de qualsevol rang), utilitzant eines del camp dels sistemes dinàmics. Treball conjunt amb Lluís Alsedà (UAB), Jérôme Los (Aix-Marseille Université) i Francesc Mañosas (UAB).

Tuesday 27th October 2015,

11:00 am

(Seminari de Matemàtica Aplicada, Ed. P4)

Maria Aguareles, (IMAE, Universitat de Girona)

Dinàmica de robatoris en domicilis: modelització de la victimització repetida i quasi-repetida

Abstract:

En entorns policials és ben sabut que quan una zona comença a veure's afectada per robatoris a domicilis, continuen durant un cert temps a la vegada que es desplacen cap a zones veïnes, seguint uns patrons que a priori no semblen aleatoris. Per altra banda, diversos estudis en criminologia sostenen que, contràriament al que es podria pensar, els agressors tendeixen a actuar segons uns criteris força deterministes i constants. Clàssicament s'havia enfocat l'estudi o la "detecció" d'aquests patrons fent ús exclusivament de tècniques d'anàlisi estadística, però fa ja uns anys que comencen a prendre força models predictius en equacions en derivades parcials que pretenen descriure l'evolució d'aquests patrons tot incorporant el comportament que es preveu dels agressors. No obstant, la majoria de treballs que existeixen en aquesta direcció es basen en estudis fets als EEUU, on a nivell urbanístic i social les ciutats són sovint molt diferents de les euroepees i, en concret, de les catalanes. Aquest seminari pretén ser una sessió de treball conjunt on parlarem d'aquests models, de les bases en què es fonamenten i de com es poden adaptar a d'altres estructures urbanístiques i/o socials.